dimarts, 7 d’agost del 2012

MONT LACHAT - PRARION - COL DE VOZA

Aprofitant el multipass del Mont Blanc vam fer quatre rutes al voltant de la vall de Chamonix al nord, sud, est i oest.
La primera de totes les rutes és a la vessant oest, pujant les muntanyes que separen la vall alta de l'Arve de la baixa on s'encamina ja cap al Roina.
Aprofitem el Tramway du Mont Blanc que puja des de la Fayet al col du Mont Lachat.
Estació de la Fayet.

La idea era pujar a la Nit d'Aigle i baixar al Col de Voza per la vora de la glacera de Bionassay però el darrer tram del cremallera està tallat, per tant comencem la ruta a l'estació de Mont Lachat.
Des de l'estació de Mont Lachat pugem al Mont Lachat a 2100 metres i des d'on hi ha unes magnífiques panoràmiques sobre la vall de Chamonix i la vall de l'Arve a Sallanches.
Mont Lanchat.

El Dôme du Goûter ens tapa el Mont Blanc però podem vore com pugen els muntanyers que van a fer el Mont Blanc per la via normal, fent camí cap al nou refugi de l'Aiguille du Goûter.
Aiguille du Goûter i Aiguille de Bionassay.

Nosaltres continuem en direcció contrària, baixant cap a la Chalette seguint la cresta. Hi ha una baixada més fàcil fent la volta per la falda nord, però esta presenta millors vistes.
El descens comença pels prats que cobreixen la part alta del Mont Lachat i continua per una cresta herbosa amb una forta pendent on el camí de terra fangosa de les pluges dels dies passats fa que ens calga prendre precaucions per no esvarar i acabar amb el cul a terra.
Carena cap a Belleveu.

Les vistes sobre la glacera de Bionnassay són espectaculars però la delicada baixada no ens deixa fixar-nos massa en elles.
Conforme baixem els prats van deixant pas a una landa arbustiva amb verns de muntanya, púdols, nabiueres i nerets que més avall donen pas als avets i pícees.
Landes i bosc.

Seguint el bosc arribem als prats de la Chalette, just a dalt de Bellevue des d'on baixa (o puja) el telefèric de Bellevue a les Houches.
Com que als xiquets els fa il·lusió baixem amb el telefèric fins el poble i fem un bell tros pels carrers del poble fins el telecabina del Prarion, on pugem a l'Hotel-refugi (i pistes d'esquí) de Prarion.
Les Houches, al fons l'aiguille de Midi.

Des de Prarion fem un recorregut pels prats i zones basses (no arriben a estanys) de Prarion passant sota la Tête de la Charme i baixant cap a la borda de la Charme (o chalet d'alpage).
Prats a Prarion.

El dia s'ha escomençat a nuvolar, amb uns núvols mitjans que s'arrapen a les faldes de l'Aiguille de Bionnasay i l'Aiguille du Goûter deixant-nos unes imatges precioses del Mont Blanc.
El massís del Mont Blanc.

Baixem per les avetoses de la Charme fins als prats de la borda homònima i des d'ací, per una pista que voreja el Tête de la Charme, a buscar el Col de Voza, travessant  boscos d'avets i pícees i arribant al coll pels prats del chalet du Délevret.
Bosc de la Charme.

Ací ens trobem el camí que puja directe a Prarion seguint les pistes d'esquí que hi baixen i que permet fer una volta circular a la Tête de Charme.
Baixant al col de Voza.

Aprofitem per descansar davant el chalet-hotel del coll fins que arriba el tren, ben ple, de retorn a la Fayet.
Tren de baixada.

• Full informació turisme de les Houches.
  • Web de la compagnie du Mont Blanc
  • Carte de randonnée St. Gervais-les-bains 3531 ET IGN top 25, 2007
  • Gonzales, Marie-Luise (trad.) Chamonix: las más hermosas caminatas pedestres accessibles a todos. Ed. AIO, Nice

1. Hola Xavier.

Bon periple per els Alps, segur que els xiquets (i els no tan xiquets) han gaudit molt per allí.
    A nosaltres ens toca a principis de setembre.

2. La veritat és que els xiquets s'ho van passar molt bé en els telefèrics i el trenet i nosaltres vam poder vore les muntanyes de prop i treure'ns el mono, encara que ens vam quedar en ganes de fer alguna cosa més.
    Un altre any serà.
    A vore quan puc pujar la resta de rutes.
    Per cert, els que pujaven de Mont Lachat cap al Mont Blanc ens van fer molta enveja.